.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت نفت به بیش از 115 دلار رسید

به دنبال افزایش امیدواری ها نسبت به اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا قیمت نفت امروز روز سه شنبه به بیش از 115 دلار رسید .


به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا تقاضای انرژی در این کشور افزایش خواهد یافت و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی نفت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اجرای سیاستهای انبساطی بیشتر موجب کاهش ارزش دلار و در نتیجه افزایش قیمت کالاهای مختلف از جمله نفت خواهد شد. ادامه تنشهای سیاسی در خاور میانه نیز فشار زیادی را بر بازار جهانی نفت وارد کرده است .

بر این اساس نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم با آمریکا در حال مذاکره و رایزنی است تا خط قرمزی را برای برنامه هسته ای ایران تعیین کند .

این گزارش افزود قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه اکتبر با 23 سنت افزایش به بیش از 115.04 دلار رسیده است . قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در بازار نیویورک با 2 سنت افزایش به 96.56 دلار رسیده است . وزیر نفت عربستان نیز روز گذشته در اظهاراتی نسبت به افزایش چشمگیر قیمت نفت در هفته های اخیر ابراز نگرانی کرد .

علی النعیمی تصریح کرد عربستان نگران افزایش قیمت نفت است و اقدامات لازم را برای تعدیل قیمت نفت انجام خواهد داد .بر اساس این گزارش برخی کارشناسان انرژی و فعالان بازار نفت بر این باورند که اظهارات وزیر نفت عربستان نوعی پیام به کشورهای صنعتی و توسعه یافته است تا این کشورها از ذخایر راهبردی انرژی خود استفاده نکنند .

آمریکا خواستار استفاده از ذخایر راهبردی انرژی کشورهای صنعتی برای مقابله با تاثیرات تحریمهای اعمال شده بر ضد صنعت نفت ایران و روند صعودی قیمت نفت شده است .انگلیس و فرانسه از این طرح حمایت کرده اند ولی ایتالیا و آلمان مخالفت خود را با آن اعلام کردند .

وزیر نفت عربستان افزود عربستان نگران ادامه روند صعودی قیمت نفت در بازارهای بین المللی است . افزایش قیمت نفت در شرایط کنونی مربوط ب نیروهای ساختاری بازار نیست .وی گفت عربستان همیشه اقدامات لازم را برای تامین عرضه مورد نیاز بازار انرژی و تعدیل قیمتها انجام می دهد و ریاض آماده است تا هر گونه تقاضای بیشتر از سوی مشتریان خود را تامین کند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : قیمت , نفت , دلار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.